En helt vanlig natt och morgon?
Datum:2011-09-01 Tid:08:57:16


Ja då var natten avklarad, den såg ut typ så här:

19.00: Läggdags för lillen, somnade hyfsat snabbt...
19.30: Läggdags för Selma, somnade ovanligt snabbt utan en massa ropande som det vanligvis brukar vara..
20.10: Saffe vaknade och skrek, gick upp och fick honom att somna om..
21.10: Läggdags för mig...
22.30: vaknade av sms från Yacine, svarade och var vaken typ en kvart...
23.00: Selma vaknade och skrek inifrån rummet där hon sov, gick dit och fick henne att somna om
23.30: Saffe vaknade och jag tog över honom i min säng, var vaken typ en kvart
01.00 Saffe vaknade och bökade runt, vaken kanske 10 min
02.30: saffe vaknade igen och bökade runt, var täppt i näsan
04.00 Selma vaken och stod utanför mitt sovrum, tog in henne och la henne i min säng
04.15 saffe vaknade och gnälle, Selma började röra på sig och prata i sömnen..
04.20 Jag tar med mig Saffe och lägger mig i Emmys rum och sover, Selma ligger kvar i mitt sovrum...
05.20: saffe vaknar och vägrar somna om, bara att stiga upp! Godmorgon världen! :-)

Ja och trots alla små uppvak inatt så känner jag mig hyfsat utvilad, fattar dock inte hur fasiken det kan gå till, men man finner väl sig i den situation som råder och så ställer hjärnan i sig på det...

Hur som helst så vaknade Selma vid 06.00 och kom upp och då gjorde jag välling åt bägge två = lugnt en liten stund...

Nu på morgonen (Klockan är typ 09.00 nu) så har vi hunnit med att tvätta, gå ut med sopor, hämta en docksäng i förrådet, äta frukost, leka inne på Selmas rum och Selma har även hunnit med att ta fram en tandkrämstub och smeta in hela Saffes hår med tandkräm + att Saffe hade diarré och bajsade ner hela blöjan, hela ryggen och delar av min kofta  ...Puhhh vad säger man, småbarnsliv är fantastisk :-)

Saffe har varit lite krasslig de senaste dagarna, feber, snorig m.m..Pratade med vårdcentralen nyss och vi ska vara där om en timme för att undersöka honom....

Hörs sen!! Fridens.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0