Vårdcentaler!!! Grrr..........................
Datum:2011-09-01 Tid:12:11:25


Jag blir så trött och förbannad på vissa vårdcentralen och Sala är en av dom...Idag när jag skulle dit med Saffe så hade vi tid 09.45 och kom ungefär 10 min före, fick stå i kö en kvart för att anmäla sig vilket i sig tar typ 1-2 min...Hur som helst fick vi kl 10.10 komma in till en trevlig men mycket stressad läkare som egentligen var mitt uppe i en operation, han hade tänkt att han skulle ta vårt besök innan han påbörjade operatinen men eftersom receptionen inte hade meddelat att vi kommit i tid så var han tvungen att börja operera..Iaf så kollade han Saffes hals, öron, lugnor i en väldig fart ch konstaterade att han var lite röd i hals och öron men att han inte hade någon öroninflammation...Vi fick gå till lab och ta sänkan på Saffe och om den var under 10 så var det normalt och vi kunde bara gå hem...För att få antibiotika skulle man ha en sänka på över 40 och det trodde han inte att så skulle vara fallet...Sänkan var iaf 21 efter att lab kollat...Men läkaren var då försvunnen in på operation så vi fick gå hem och lab sa att läkaren skulle ringa om det var några konstigheter...Men det som jag blir så trött på är det jäkla stressen bland personalen och långa väntetiden för patienterna...Nu är det ju såklart inte läkarnas egna fel utan det ligger väl i hela organisationen..Det byts läkare väldigt ofta verkar det som för det är nya namn hela tiden...Nä jag funderar faktiskt på att byta till någon privat och se om det är bättre....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0