Algeriet del 2,
Datum:2009-07-19 Tid:10:54:46


Inatt sa blev jag skitskraj, nar vi hade gatt och lagt oss sa blev det en massa liv ute pa gatan, bilar korde snabbt och folk skrek, sen sa kom det en massa bilar med blaljus, det var polisen, det blev jattenycket liv och mannen gick ut for att se vad som hant, jqg stannade inne med bebis som sov, men jag tyckte att det var obehagligt med allt liv och folk som skrek sa efter en stund gick jag ut, och det var massor av folk som stod utanfor sina hus och polisen var dar, mannen och hqns fqmilj stod ute vid grinden, jag fattade inte vad som hande och jag gick in igen, efter en stund kom familjen in och det var tydligen sa att det var nagra tjejer som blivit ranade ute pa gatan, garningsmannen som var 2 stycken blev forst jagade av folk och sen kom polisen som slog den ena och korde over den andra med bilen, det ar som sagt lite annorlunda har nar polisen griper in, men efterat hade jag jattesvart att somna, men till slut sa gick det som tur ar,,,

Igar pa dagen sa var det ganska behaglig varme, bara 26 grader, men vi badade anda och det var skont, sen sa traffade vi slakten och var pa en liten utflykt med bilen uppe pa bergen dar det var en otrolig utsikt over medelhavet, jag ska forsoka ladda upp bilder senare sa ni far se

men en sak som ar helt olikt sverige ar att vanner och familj kommer och halsar pa under hela dagen och har behover man inte ringa fore som man oftast gor i sverige, det ar skon stammning har och man har inte mycket pengar men mycket gemenskap,

En slakting till mannen heter Jasmine och ar 12 ar gammal, hon vill garna lara kanna korpen, sa korpen far lara sig lite franska till nasta ar sa kan de prata med varandra,

sen har vi traffat tva slaktingar till mannen som har precis samma ogonfarg som bebis Selma, grona med lite brunt i och en bla rand runtom, det ar lite lustigt faktiskt,

Skriver mer imorgon, saknar er dar hemma bara sa ni vet, och korpen, ring mig pa mobilen nar du kan, ok?

puss puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0