Algeriet del 7
Datum:2009-07-26 Tid:11:55:55


Igar sa var vu och kopte luftkonditionering hit till huset, det var sa otroligt varmt sa det var superskont att fa lite svalt harinne, nu kan man sova som en prinsessa igen..

Sen sa var vi pa stranden och badade, och den har gangen var det alldeles stilla pa vattnet och det var harligt eftersom det tidigqre har varut ganska mycket vagor, men tyvarr sa fick Selma feber igar efter att vi kommit fran stranden, det var nastan 40 graders feber sa vi fick ge henne alvedon, men febern ar fortfarande kvar idag sa vi far se nar den gar over, hon kanske haller pa att fa tander for hon dreglar ganska mycket oxa...

Det finns en hel del saker har som ar sa himla goda, ett brod till exemel som heter kesra, puhhh det ar sa gott sa man kan ata tills man storknar, sen sa gjorde Ys mamma en soppa, kommer inte ighag namnet nu, men man ater den tydligen mycket under ramadan, jag maste fa receptet sa jag kan laga den at er darhemma, ni kommer att alska den verkligen....Sen sa ater man en hel del bullar som kallas brioche ( tror jag) de ar super goda och jag vill verkligen ha dem hela tiden, man brukar kopa dom under eftermiddagen pa ett bageri har i narheten...

Vet nu; snart har vi varit har i tva veckor, tiden gar sa snabbt, snart ar vi hemma igen, det kommer bli sa annorlunda att komma hem, inte nagra vanner och bekanta som kommer in och ut genom huset hela tiden, det kommer bli tomt, ha ha

ugar sa traffade vi ett par fran sverige som var pa besok har i algeriet, mannen kom harifran och kvinnan var svensk, de var trevliga och det var lite skont att ha nagon att prata svenska med,,,,

nae nu maste jag ga, kramar till er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0