Ny sommardag! Ja visst?
Datum:2009-07-08 Tid:13:55:31


Hmmm vaknar på morgonen och ser ut genom fönstret i det svenska sommarvädret, det REGNAR!!! Typiskt, jag blir så trött jag som hade tänkt tvätta och hänga ut det på tork i trädgården...ja ja det är bara att vänja sig, det som är bra är att det bara är en vecka kvar sen åker vi till garanterad värme, jag håller på att öva på franskan, vilket är svårt men jättekul, till hösten ska jag gå på en kurs tänkte jag...Jag kan i allafall säga lite enkla fraser nu, och på arabiska kan jag säga en herrans massa olika djur...fast det är väl inget att skryta med direkt, he he...

Har tänkt börja med en ny sak här i bloggen, DAGENS TIPS! Idag kommer Fru guldlock med föjande tips: När ni bakar chokladbollar så ska ni byta ut strösockret mot farinsocker, det blir mycket godare, testa! Om det inte fungerar får ni klaga....Sen eftersom det är första dagen med dagens tips så kör vi en till: När ni ska hacka lök och inte vill att tårarna ska börja rinna så fyll munnen med kallat vatten innan ni börjar hacka, och inga tårar kommer att rinna, alltså ni måste ha kvar det kalla vattnet i munnen medans ni hackar löken, det funkar oxå!!! Skitbra!

Imorgon åker vi till Hälsingland för att hälsa på familjens renoveringsobjekt, ska bli kul, och jag hoppas innerligt att vi kommer ha en toalett där nästa år, för jag har tröttnat på att gå på utedass (har gjort det 17 år nu) Vi har varit i kontakt med snickare, elektriker, rörmokare som ska hjälpa oss att fixa till huset....Det kommer bli ett drömställe när det är klart, det ligger precis brevid ljusnan så man kan bada i det friska vattnet hela tiden :-)

Nu i eftermiddag ska jag med min bästis till ett litet shoppingvaruhus och sen ska hon och sonen äta middag här, det är alltid lika kul att träffa henne! Jag väntar med spänning hur det ska gå för henne med den nya killen hon har träffat, jag har en liten förhoppning om att när jag kommer tillbaka från Algeriet så han hon och killen köpt ett hus här i närheten :-) Men men alla är inte lika snabba som vi, så det kan ju ta lite längre tid...Men men jag håller tummarna för att världens gulligaste tjej får drömprinsen snart :-) Hon är ett riktigt kap faktiskt! Kramar till dej vännen min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0