Onsdagsmorgon.............................
Datum:2011-08-31 Tid:07:58:37


Uppe med tuppen vid 05.30 efter att lille Saffe stökat om inatt, han hade feber och var orolig och vaknade typ trettioelva gånger och stökade runt...Jag hoppas febern går över snart...Selma har nå jäkla höstkoppor som går på dagis bland barnen..Hon har varit frisk hel sommaren och så går hon en vecka på dagis så vips så får hon feber och koppor, blir så trött på att det ska bara vara en stor smittohärd dagis.....Nu blir hon iaf hemma hela veckan....
För en stund sedan åkte mannen iväg med jobbet och ska sova borta inatt och ha det festligt, jag hoppas han får det trevligt och jag kan väl erkänna att jag är smått avundsjuk :-), men jag ska åka iväg med mitt jobb i oktober så då får jag äta god mat och sova gott ....Men just nu hoppas jag att den kommande natten går bra här hemma med dessa två sjuka små vildbasar som härjar dag som natt..En sak som jag bara vill ska hända är, att Selma sover heeela natten någon gång...Det har aldrig hänt desvärre, för hon har vaknat någon gång exakt varje natt sedan hon föddes...
Saffe har heller aldrig sovit en hel natt så jag väntar med förväntan när det ska inträffa....
I måndags var första jobbdagen på 2½ månad vilket var kul...Nu jobbar jag 60% och det är skönt att dela på föräldraledigheten så man får lite av båda världar, dels att jobba och dels ta hand om kidsarna....
Idag (kanske) en gammal jobbarkompis från Norberg kommer förbi och hälsar på...Jag hoppas det för om jag känner mig rätt så kommer jag bli ganska uttråkad av att bara sitta hemma...Ska försöka hinna med att baka nåt oxå så jag har nåt att bjuda på....
Hmmm undra vad man ska baka då...Kanske blir chokladmuffins, eller nåt i den stilen....
Ja ja nu ska jag gå och busa med gosingarna som sitter här och väntar....



Hörs sen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0