En slö dag helt enkelt...................
Datum:2011-07-12 Tid:21:09:30


Idag har varit en ganska slö dag där vi alla varit lite halvless kan man säga...Att vara i en sommarstuga 10 personer ihop tar på krafterna...Det är kul och allt men det blir ju inte som hemma, det är intensivt och man får jobba för att alla ska hålla igång och ha humöret uppe...De stora barnen har ju kommit in i den ålder där det är töntigt att "leka" så det blir mer att de sitter och slöar och har lite problem att vara kreativa och hitta på saker...Egentligen finns ju allt man kan önska sig här, vatten, skog, uthus, snickarboa, bondgårdar m.m så det borde inte vara så svårt att hitta på saker...När jag var liten var ju detta paradiset, jag hade alltid något att göra, och det var ingen vuxen som behövde aktivera mig på sättet som våra barn förväntar sig att vi ska göra...Varför är det så? Är det för att vi skämt bort dom med att hitta på saker hela tiden så deras egen kreativitet uteblivit?
ja ja hur som helst så är det skönt att ha semester å bara slappa...
Vi var in till Bollnäs en sväng idag och handlade lite, och sen efter det så var det Adrians och Yacines tur att hålla i "halv åtta hos mig" det serverades Vitlöksbröd, skagenröra med lokalt fiskad gädda, grillspett och marabou mjölkchokladmousse till efterrätt, ja det var jättegott men jag kan säga att köket såg ut som det hade varit andra världskriget där inne...Puhhh men det var ju inte vi som skulle städa som tur var :-)
Sen har jag kommit på en kul hobby, att delta i alla möjliga tävlingar som finns..jag är just nu med och tävlar i en hel drös med barntävlingar där man kan vinna allt från babyvakt till blöjor, och nu har jag även hittat en tävling där vinsten är en skruvdragare och den tänker jag kamma hem!! Snäll kan jag inte ha lite tur? jag brukar ju aldrig vinna, men å andra sidan har jag ju inte varit med i så mycket tävlingar :-) Men nu ska detta ändras!!!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0