Sommar i Hälsingland
Datum:2011-07-10 Tid:21:51:57


Ja då var vi i sommarstugan då, det är fint väder och väääldigt skönt att äntligen kunna vara här med rinnande vatten som vi inte haft förut...Hur som helst så ska man väl inte påstå att man får lugn och ro på semestern...Med två småbarn och en tonåring + min syrras tre ungar kan val väl säga att det är smått kaotiskt här i stugan...Idag så badade vi och två av de äldsta levde rövare i vattnet så man typ blev döv, min syrras hund hoppade i vattnet och trasslade in sig i näckrosorna och höll på att dränkas samtidigt som yacine fick en gädda :-) ja vad säger man...
Igår var jag och yacine på spa i Orbaden, det var så jäkla fint och vädret var helt perfekt...Vi fick ett jättefint hotellrum, och maten var helt outstanding! Till lunch var det en buffé där det fanns allt möjligt gott, sen till middag var det grillade primörer med getost, varmrätt med gös och efterrätt med panacotta, mums!!
Vi var på spaavdelningen i några timmar och bara softade med mineralsaltbad, pooler och frukt....Ja allt var helt perfekt och med tankte på att det var ett år sedan jag och Yacine gjorde något själva så var det välbehövligt! tack vare min syrra och morsa var detta möjligt att genomföra så vi framför vårt varmaste tack för att de ställde upp att vara barnvakt för våra busungar...............................
Det var så skönt att bara få vara själva eftersom vi lever ett ganska intensivt liv annars med alla barnen....På kvällen gick vi ner till stranden och när vi var på väg dit så fastnade jag ju självklart med fotjäkeln i en trapp (Hur det nu gick till) och skrapade upp baksidan av foten, puhh hatar verkligen mina fötter som är en meter långa! Mina fötter ställer till mycket problem för mig, jag fastnar väldigt lätt i saker på grund av dessa...Och det värsta är att jag har väääldigt svårt att hitta skor!! På vägen hem till hotellrummet så halkade jag i trappen på grund av fötterna......Ja ja synd att jag fick såna fötter men det är väl bara att göra det bästa av situationen!

Utsikt från hotellet :-)

Utsikt från hotellet.................vackert va??

På stranden i Orbaden.............

Stranden i Orbaden...................


Gubben min vid middagsbordet :-)


Kram på er alla, hörs snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0