What to do??
Datum:2011-07-11 Tid:20:47:37


Idag ligger jag faktiskt i gräset här i sommarstugan och bloggar. Vädret är fint och det har varit en intensiv dag men nu har småbarnen somna och man kan ha lite tid för sig själv. Morgonen började strax efter 07.15 då Saffe och jag gick upp..Selma och Yacine var oxå vakna och kom efter ner i köket för att fixa väling och allt sånt...Vid 09.30 hade hela huset vaknat och vi bestämde att vi skulle ut och springa och därefter ta en simtur i älven...Vi stack iväg upp på "snålåsen" som det kallas (Fråga mig inte varför) där det finns ett elljusspår på ett par km...
Sen drog vi till älven och tog oss ett dopp, det var lite kyligt men uppfriskande :-)

Sen har vi haft en "halv åtta hos migtävling" och idag var det syrrans och min tur att laga käket, det blev tunnbröd med fyllning till förrätt, röd currykyckling till huvudrätt och chokladkaka med grädde till efterrätt, ja det var ju inte superavancerat men vi gjorde vårt bästa och på onsdag utses vinnaren..Imorgon är det Yacine och Adrians tur att laga mat (Adrian är Emmys kompis som är på besök)och på onsdag lagar Emmy och hennes två äldsta kusiner maten...Så ja vi får se vem som tar hem segern :-)

Men att bo ihop med ett gäng tonåringar som vi gör nu är inte lätt, speciellt inte när en av dom är ens egen dotter, gaaaahhh man blir galen ib´land kan jag säga...Sur sur sur och lättretlig 99% av tiden, vad ska man göra? Det är skitsvårt faktiskt..Emmy har ändrats såjäkla mycket de senaste halvåret och man undrar vart den lugna, beskedliga Emmy tagit vägen, kidnappad, bortblåst, och jag efterlyser att få henne tillbaka!!! Det känns som det enda man gör är att gnälla:
-Emmy kan du ta reda på efter dig?
-Emmy, släng inte blöta handdukar på golvet och låt dom ligga
-Emmy, tänk på vilka ord du använder!!

Puhh ett evigt gnatande..............................

Hur som helst är det sommar och det är jag jäkligt glad för, och på torsdag ska jag och syrran på auktion och det ser jag fram emot :-)


Sommartjejer vid älven


Lille Saffe med kusin Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0